Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

18 Eylül 2021 Cumartesi

KİBİR

 Ne güzel demiş Mevlana:

" Kusur arıyorsan tüm aynalar senindir." 

Kendini dev aynasında görenlere söylenecek en kestirmeden bu söylemi okuyunca, Latin bilge Cicero araya girmez mi?!

"İnsan ne kadar yükselirse, gönlü o kadar alçalmalıdır."

Hoşuma gitti Latin bilgenin araya girmesi.

Kibir cidden insanda çok çirkin duran bir giysi değil midir?

Çoğu insanda o giysileri giyinmiş görmekteyim.

İster istemez Yunus'a doğru koşuyorum. Çınlatıyor kulaklarımı:

 "Küçük insanlar dengini, büyük insanlar kendini arar," diyerek.

Belki de o nedenle sosyal arenalarda yoldaş, paydaş olma çabasında çoğu insan...

Vallahi, ben onu bunu bilmem zira kafası bulutların üstünde olan bir adam kaçınılmaz olarak onun altına düşüp yara alan insanlara çok denk gelmiştim.

İnsan ne kadar  "ben" derse o kadar küçülüyor gözümde. 

Biraz alçakgönüllü olsana kardeşim, senden büyük Everest var, diyesim geliyor o insanları gördüğümde...

Yahu çaydanlık da eğilmiyor mu bardağın karşısında?

Sen kimsin ki?

Sözü  en iyisi ben Fransız hukukçu, yazar L. Bruyere bırakayım da taş bana değil ona gelsin...😂

Demiş ki:

"...Boş kafalı insanlarla mütevazı insanı ayırmak kolaydır, çünkü birincileri hep kendilerinden bahsederler. "

Emine Pişiren /Akçay

Hiç yorum yok: