Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

7 Haziran 2020 Pazar

MASKE


Maske satışları serbest bırakılmış. Olması gereken de zaten buydu. Bilim Heyetinin başlatmış olduğu sosyal sürecin bir gereği de "Korsan Ticaretin" önünü yasal yolla engellenmesi, milletin mağduriyetinin giderilmesiydi.

Tabi daha önceki duyunsadığımız yönetime olan kişisel,siyasal tepkimize bağlı öfkemiz; sabır duygumuzu özgür bırakmış ve tüm iyi niyet, olumlu düşünme, vb, gibi duygularımızın önüne geçmiştir.
Bu nedenle aslında eczanelerin bile " S.O.S" mandalını çeknesini görmezden gelmiştik.
Bilim Heyetinin ve Hükümetin şu kötü günlerdeki tüm çabalarını dahi görmüyoruz. Hemen "Önyargılı"  savunma mekanizmamıza sarılıp " Agresif" davranış moduna geçiyoruz.

Bir kaç ay öncesini size anımsatayım:
İlk başta maske fırsatçıları 1₺ olan maskeyi 45 ila 50₺ sattılar. Millette bir panik oluştu ki sormayın!
Size özellikle yaşamış olduğum bir geçmiş anımı aktaracağım...

Martın ilk haftasıydı;
Esnaf arkadaşımı bir kahve içimlik zamanda ziyaret ettiğimde, baktım masasında 2 düzüne maske duruyordu.

" Nedir bunlar ya? Niçin bu kadar çok aldın?" Diye sorduğumda, verdiği yanıtla tüylerim diken diken olmuştu!

" Korona Virüsünü duymadın mı canım? Maske internette dahi bulunmuyor. Allahtan ben wish sitesine üyeyim de tanesini 14 ₺ den getirttim. Baksana 50 ila 60 ₺ dan satıyorlar."

Dudaklarımdan," Yuhh!" Nidası çıkmıştı.

" Nasıl olur?! Daha bir ay öncesi atölyeme tanesi 1₺ dan almıştım."

Dedikten sonra cep telimden tüm siteleri dolaştı parmaklarımla gözlerim.
Evet 10 ila 14 ₺ bulduğumda sepete koyamıyordum. Çünkü kırmızı harflerle " Tükendi" yazmaktaydı.

Bende de bir panik oldu mu?
Pmomoni teşhisiyle daha yeni hastalıktan kurtulmuştum. Şimdi de Covit-19 ile mi, korka korka mücadele edecektim?

Söylene söylene hemen eczaneye koşturdum. Maskeler çoktan tükenmişti.

Eve giderken öfkeyle söyleniyordum:

Bu nasıl iş yahu?!

Bekliyorlarmış  da...

Yok efendim, medikalciler getirecekmiş de...

Ölme eşeğim ölme!

Artık eski almış olduğum maskelerle idare edecektim.
Veya dikecektim.
Çok değil, tam bir hafta sonra haberlerde izledim ki, kontrol alınmıştı. Maskeler ücretsiz dağıtılacağı gibi korsan satıcılara cezalar kesilecekmiş.
İçim öyle rahatlamıştı ki, sormayın...
Güven ve huzur ne hoş duygulardır, değil mi?

Gelelim bugüne...
Şimdi satışı serbest bırakıldı. Ağzı olan konuşuyor. Maskeden paradigmalar oluşturup parafox yaratılıyor.
Ee, ne varmış bunda?
Hem, artık karaborsa olmayacak derecede çok maskemiz dikilmedi mi, bu arada?
Dikildi...
Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler.
Eh, bizler de 1 ₺ na maske satın alamayacak mıyız?

Alırız evelallah!

Avrupa ve diğer ülkeler maske savaşları verirken, bizim yaptığımıza bakın yahu?!!

Hükümet kontrolü ancak böyle kısıtlayıp kontrol altına aldı. İyi de yaptı. Hem eczacılar da rahatlamıştır bu arada.

Avrupa da, Amerika da maske bulunmadığı gibi 10 adet maske 70 euro dan satılıyormuş şimdilerde...
Bu haberleri BBC haber kanalından İngilizce okuyabilirsiniz.

Sözün Özü:

Kimse maske üzerinden lütfen siyaset yapmasın.
Bize yakışan; kurusıkı atış değil de eleştiri oklarını akıldan atarak, akılsal muhalefet yapmak yakışır.

Somut verilerle çıkalım eleştiri arenalarına.
Bilgi kirlilikleri ile siyaset bize yakışmaz.

Sağlıklı ve mutlu bir gün diliyorum.

Emine Pişiren

Hiç yorum yok: