Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

19 Ocak 2021 Salı

FİLLER ÜLKESİ...


Akçay'a ilk geldiğimde arkadaşım;
" Filler ülkesine hoş geldin," diye karşılamıştı bizi.
O gün gülüp geçmiş, nedenini hiç sormamıştım.
İkinci karşılaşmamızda sorduğumda güldü. Sorumu soruyla yanıtlamıştı.
" Filler yaşlanınca nereye gider?" Önce espri yaptığını düşünmüştüm.
" Nereye giderler ki? Tabi ki ölümü beklerler ormanda."
Diye yanıt verince sorusuna kendi yanıt vermişti:
" Filler yaşlanınca, yaşadıkları alandan çok uzaklara göç ederler. Göç ettikleri bölgede ölümü beklerler. Bir fil asla öldüğünü göstermez."
Şaşkınlıkla sordum:
" Yani sen diyorsun ki, Akçay'a yaşlılar ölmek için geliyorlar, öyle mi?"
Kahkahası bugün bile kulaklarımda tatlı akisler yapar:
" Ha...ha. haa... biraz yaklaştın. Ama az bir farkla."
" Haydi söyle de bileyim. Beni meraktan çatlatma!
Kahvesinden bir yudum aldıktan sonra açıklamıştı:
" Edremit'in nüfusu 56 bindir. Akçay'da 40 bin emekli insan ikamet etmektedir."
" Aa, cidden mi?!"
Güldü şaşkın halime:
" Evet...Oksijen deposu, binbir ırmağın körfezle buluştuğu bu beldenin çoğunluğu emeklilerden oluşuyor. Huzurlu ve sağlıklı hem de... Ömürlerine ömür katarak hem de..."
Sevinçle el çırpmıştım:
" O halde ben genç emeklilerdenim. Hemen ölmeyeceğim. Yaşasın!"
Güldü sevincime:
" Evet. Nazım gibi, Sabahattin gibi zeytin ağaçları dikerek, yaşamanın tadını çıkartarak..."
Ona tatlı bir gülüş uzatmıştım dostane:
" O halde hoş gelmişim filler ülkesine..!"
Emine Pişiren/Akçay
Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi, ayakta duran insanlar, okyanus, gökyüzü, açık hava ve doğa

Hiç yorum yok: