Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

19 Ocak 2021 Salı

ŞAİR RUHU İŞTE...


Estikçe esiyor..!
" Biter ağustoslar, ay döner eylüle. Eylül akşamları sen kokar buram buram içimde."
Asaf ve diğer şairlerin gönülleri güz mevsiminde hüzün sağıyor inceden inceye.
Tıpkı Edip Cansever'in yürek sızlatan yalnızlığında olduğu gibi:
" Hava soğudu. Kasımın son günleri. Kar yağacak. Bembeyaz olacak unutulmuşluğum."
" Kimseyi sevemiyorum.
Çünkü sol yanımda hala sağsın." Diyor içli içli Özdemir Asaf...
Şair ruhu işte, sol yanından iplik iplik hüzünlü sarıyor illa ki kalemine...
Cemal Süreya'da;
" Dedim ya eylüldü. Savruluşu bundandır kimsesizliğimin." Diyerek eylülden kalma sessizliğini sürdürüyor kasım ayında...
Edip Cansever'in buruk sesini duyar, gibiyim. Tıpkı kalemi gibi bir o kadar da yalnızlık sinmiş ruhuna:
" Dedim ya, ben biraz ertesi gün gibiyim. Eksiğim, unutkanım, öyleyim."
"Eylül toparlandı gitti işte,
Ekim falan da gider bu gidişle..." diyor Turgut Uyar.
Özdemır Asaf biraz daha duygusal takılıyor: Adeta güz yorgunu gönlü...
" Kasımın son mısralarındayız. Günlerden ne bilmiyorum.
Ama ben, bugün de seviyorum seni..."
Cahit Zarifoğlu sigarasından bir fırt çekiyor:
"Bitti o şiir. Başka mısra gerekmez." Diyerek gönül mevsiminin penceresini kapatıp dizeleri kısa tutuyor. Nokta koyuyor şiire...
Gülten Akın da imzasını atıyor pencereden sızan aralık güneşine...
" Beni sorarsan kışım işte..." diye ses veriyor.
Albert Camus, gönlünü frenliyor, besbelli ki;
" Hiç birşey hissetmemek, bazen huzur verir." Diyor.
Diyor da gelin de bunu sol yanımıza anlatın; Hele ki, şu şairlerin meclisinde:
...Sanki iki mevsim arasında sıkışmış kalmış gibiyim.
Biri yakıyor, kavuruyor dışımı;
Diğeri ayaza kesiyor sol yanımı.
Bilmem, anlatabildim mi, içimdeki boşluğu?
İşte bu anlarımda kendimi,
Özdemir Asaf gibi hissediyorum:
" Tek kişilik miydi bu şehir? Sen gidince bomboş kaldı..!"
Ne demişti şair C. Zarifoğlu?
" İçimiz hep bir hoşçakal ülkesi."
Ahmet Arif, masadaki tüm şair dostlarının yüzüne tek tek bakıyor:
" Giden gitmiş.
Hüznü ayaklandırmak boşuna!"
Dediği an heceler de susuyor.
Haklıydı o isimsiz şair:
" Nasıl sevdiyse öyle kalmalı insan.
Değişmek ancak mevsimlere yakışır."
Emine Pişiren/ Kocaeli


Hiç yorum yok: