Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

23 Mart 2020 Pazartesi

Kürt İdris ve Zeki Hoca (3)



Aile dostlarımızdan dinlediğim bir özyaşamsal hikayeyi elimden geldiğince size aktarmak istiyorum: Kürt İdris ve Zeki Hocanın Hikayesi...
Yakın geçmişimizin efelerinden biri olarak düşündüğüm mafya liderinin gerçek hikayesini dinlerken nasıl da etkilenmiştim...

Günlerden bir_gün Akçay'da yaşayan o dostlarımızdayız. Konu geldi, dolaştı haksız adalete ulaştı.
Bir anda beni şaşırtan bir hikayenin içinde buldum kendimi:

Galip adlı arkadaşımız o gün, " Amcamdır" dediği Kürt İdris lakaplı mafya liderininin hikayesini şöyle anlatmıştı:

...Kürt İdris bir suçtan dolayı ömürboyu müebbetten  hüküm giymiştir. Tabi koğuş ağalığı payesini ilk günden almıştır. Kader arkadaşları onu sayıp, sevmişlerdir.
Gün gelmiş; Ecevit affından yararlanıp iyi halden tahliye olunca, ona içeride biad edenler, yatağını derip bağlamışlar. Eşyalarını valizine koyup kapatmışlar. Ağalarını uğurlamak için sıraya dizilmişler.
Kürt İdris, valizi eline almış. Koğuşta yıllardır yarenlik ettiği mahkumlara şu sözü söylemiş:

" Yatağımı açık tutun ha. Çok değil bir hafta sonra nasıl olsa yine buraya geleceğim. Dışarıda yarım kalmış bir işim vardır. O şerefsizi öte aleme postalayıp döneceğim. Hadi hakkınızı helal edin."

Bu sözlerin 2 gün sonrası geri Kürt İdris geri gelmiş. Koğuş arkadaşları onu güler yüzle karşılamışlar.

" Hoşgelmişen Ağam. Gönderdin mi o şerefsizi öte dünyaya?"

" Yahu ni dersiniz siz? Verin şu yatağımı. Bi daha gelmem buraya!"

Tabi herkes mıh gibi oldukları yere çakılıp kalmışlar.
Kürt İdris anlatmış:

" Yahu dışarıda ben 1 şerefsiz vardır bilirem. Şimdi herkes şerefsiz olmuş, valah billah!.. 100 yıl yaşasam bile bitiremem, bu dünyada o şerefsizleri.
 Bu dünyaya 28 peygamber, 320 evliya gelmiş de düzeltememiş de... Hele ben mi düzelteceğim ki...Herkes işine baksın. Hadi bana eyvallah!"
...

Emine Pişiren/ Kocaeli

Dip not: Kıymeti takipçi dostlarım. Yazımın bu kadar uzayacağını hiç tahmin etmemiştim. Zeki Hoca, 30 dakika sonra gelecek. Gelecek ama bir hikaye daha anlatacak bana. Söz onu da ikinci bölümde yazacağım sizlere.
Gözlerim yoruldu.
Az izin dinlensin onlar da.
Selam ve sevgilerimle

Emine Pişiren/Kocaeli

Hiç yorum yok: