Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

23 Mart 2020 Pazartesi

Samsıra

"SAMSIRA"

Soyadı kanunu çıkınca eşimin babasına sormuş nüfus memuru:
" Soyadınızı ne olarak yazalım, beyefendi?"

"Güzel kızım, biz şimdi burada lakabımızla anılmak isteriz. Bizi, Makedonya'da Hasanova, Hüseyinova, diye çağırırlardı.
Artık vatanımızdayız çok şükür. İşimiz yemek pişirmek. Eh kendi adınıza lokantalarımız var çok şükür.
Kızım soyadımızı sen en iyisi Pişiren, diye yazıver." Demiş

Eşimin tüm akrabaları sonradan mahkemeyle soyadlarını değiştirip hanım_köylü olmuşlar.
Utanmışlar soyadlarından.

Öyle ki, Köfteci Ramiz Kardeşler, eşim Tuncay Pişiren'in öz be öz yeğenleridir.
Nedense birbirlerini hiç arayıp, sevemediler...
Rahmetli eşim hep şunu derdi:

" Emine, eğer bir oğlum olursa; ona ata_soyumuzun adını değiştirmemesini vasiyet edeceğim. Çünkü yaşayan tek Pişiren soyadında bir ben kaldım."

Tabi birlikte üzülürdük, bu durumlara.
Rabbim 1988 senesinde bir oğul bağışlayınca bize bende eşimi onurlandırmıştım:
Oğlumun adını eşimin ilk adının, "ilk hecesi TUNÇ" diye yazdırmıştık nüfusa.
Eşim ne çok sevinmişti o yıl...
Biliyor musunuz?
Bazen banka memurları, veya yeni tanıştığım ukala beyler soyadıma takılıp, benimle alay ederler:
" Sahi neyi en güzel pişiyorsunuz Emine Pişşirenn Hanımefendi?" Diye...
Hiç düşünmeden sözel tokatımı atarım vallahi!

" Bak bu soruyu sormanuza sevindim. Sizin gibileri pişiririm."

 Ardından yılışmasın diye az baharat eklerim ki, üzerine su içsin diye:

" Nasıl yani, diyecekseniz şimdi bana? Sizin gibileri pişiriyorum ki; insanlık kıvamına gelsin, diye..."
...
Efendim,  sözün kısası makbulmüş ya..
Bende bugün neteden estiyse?
Sizlere adıma yakışır bir tatlı tarifi yazmak istedim bugün.

Hem de artık kaybolmaya, unutulmaya yüz_tutmuş,
Mersin, Anamur'un en özel tatlısının tarifi.
Adı SAMSIRA.
Geleneksel mutfağımızın unutulmuş lezzetlerinden bir tatlıdır.

 Hani o çıtır çıtır yediğimiz simitlerin üzerindeki susamdan yapılan bir tatlıdır bu.
Ağızda müthiş damak lezzeti bırakan, susamların kendine has tadını damağınızda hissedebileceğiniz, pratik, kolay ve lezzetli çayın yanına yakışan şık görünümlü, ikramlık bir Mersin tatlısıdır.bir tatlı tarifi...

Malzemeleri ve Yapılışı : (8 kişilik)

2 su bardak susam
1 bardak pekmez

Önce susamları yakmadan orta ateşte kavurun.
Rengi hafif kahve olunca üzerine pekmezi katın ve ocağı hafif ateş kısın Pekmez suyunu çekene, birbiri ile özleşene kadar sürekli karıştırıp kavurun.
Daha sonra da karışımı tepsiye yayın hafif ılısın ve nohut büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayın.
Samsıranız çayın yanında servise hazır.
Bende tatlı yiyelim, tatlı hoşbeş edelim, istedim.

Afiyet olsun.

Emine Pişiren/Kocaeli

Hiç yorum yok: