Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

11 Aralık 2019 Çarşamba

KÖLEMSİN



2003 senesinde tam bugün sigarayı bıraktığım gündür. O tarihte akciğer kanaması geçirmiştim.
Tam 21 gün sürmüştü.
 Biraz iyileşince elime tam paketi almıştım ki, çocuklarım sigara paketini elimden kapmışlardı.

" Anne bize kıyma! Eğer bizi seviyorsan bizim için yaşa ne olur!" Diye ağlamışlardı.

O gün sigarayı bıraktığım günün miladı olmuştu.

İşte o gün, içinde tam 4800 kanserojen bileşeni olan sigarayı bir daha ciğerlerime solumamıştım.
Sırf dumanını ciğerlerimize soluduğumuz sigaranın öyle çok zararı var ki...
Başta kalbe, akciğerlere, damarlara ve tüm bağışıklık sistemimize, desem yeridir.
İnanın içerken, " bırak şu zıkkımı sana her ay bir çeyrek altın vereceğim!" Diyen anneme bile agresif davranmış, yine de bırakamamıştım.

Ama bizi yaşam boyu kendilerine duygusal köle yapan evlatlarım bıktırabiliyor.
Üst üste fahiş zamlar yapılarak biraz da olsun içime ara verilip, yeniden başladığımız , sigarayı yine bırakamıyoruz.

Değil mi?
Bırakamıyoruz işte...
Oysa o lanet nikotin vücudumuzda tam 3 gün konaklıyor. Başta kanser olmak üzere her türlü hastalığı bize hediye eder gibi paketliyor.
Hem sigara içip, hem de onun bedenimize verdiği zararlardan kurtulmak ister misiniz?

O halde bende size birkaç küçük öneriyle nikotinin kanımızdaki, ciğerlerimizdeki etkilerini yok edecek bilgiyi vereyim.
Kivi, ısırgan otu, havuç suyu, zencefil ve içme suyunu tüketmeliyiz.

KİVİ: Kesinlikle nikotin düşmanıdır. Nikotini vücuttan atıyor.

ISIRGAN OTU: İçeriğinde bol miktarda demir olduğunu biliyor muydunuz? Ayrıca nikotini ve kirli kanı temizliyor.

HAVUÇ SUYU: Nikotinin o üç gün konaklamasını engelleyip kanı tamamen temizliyor.

ZENCEFİL: Sigara içimini azaltıp akciğerleri günlük temizliyor.

SU: Nasıl mucizeler yaratıyor bilseniz. Ama sabah aç karnına içmek şartı vardır.
Sabahları 10 dk arayla 5 bardak su içenin kanser olmadığını biliyor muydunuz?
Kabızlık sorunu olanlar denesin bakalım. Bakın ilk 10 dk içinde nasıl wc ye koşuyorlar.

Kısacası:

Ben bugün sigarayı bırakmıştım, ama hala onu özlüyorum.
Itiraf edeyim, o zıkkımı sanki dün bırakmış gibi yeniden de başlayabilirim.
Öylesine beni kendine tutsak bırakmış sigara paketine verdiğim şu sözü dün gibi anımsayınca bu düşüncemden de vazgeçiyorum.

İşte o sözüm!

" Bak sigara efendi,
Tam 25 yıl ben kölendim, sense efendimdin. Şimdi roller değişecek. Bugünden itibaren sen kölem, ben de efendin olacağım.!."

Şimdi aklınızın ve yüreğinizin kapısına şu soru tekme atacaktır!

" Ama sen benim neler çektiğimi bir bilsen..."

2009 senesinde kanser hastalığına yakalandım. Tam 3 kez ameliyat oldum.
 2014 senesinde, soyumun tek büyüğü canından can koptuğum annem öldü.
2017 senesinde 40 yıl birlikte büyüdüğümüz, yaşamımın tek aşkı, sevgili eşim öldü.
Ve en acı ayrılığı yaşadım!
Yaşarken kızım öldü.

Ve ben hala sigaraya verdiğim sözümü tutuyorum.

Sizin de söz vereceğiniz günü yaşamanız dileği ile...

Sağlıkla kalın.

Emine Pişiren/ Kocaeli

Hiç yorum yok: