Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

5 Mart 2019 Salı

60 YIL SONRA...



Her yaşımı sevdim.
Yüzümün sivilceli yıllarında dahi,
Aynalarla hiç küs olmadım.
Şimdi 60 yılımı dolduralı tam 3 yıl geçmiş,
" Nasıl da çabuk geçiyor/geçmiş yıllar," demedim.
Aynaya baktığım zaman, Tanrının biz insanlara ne cömert davranmış olduğunu gördüm.
Çünkü görüyor, duyuyor, konuşuyor, düşünüyor, tad alıyor, yürüyebiliyordum.
Üç kez kanserden ameliyat oldum.
Tam 7 yıl tedavi gördüm.
Kimi insanlar beni dimdik ayakta gördüklerinde, "hayır bu kadın yalan söylüyor, bunda kanser, manser yok, duygu sömürüsü yapıyor," dedikleri kulağıma kadar geldiğinde bile gülümsedim onlara...
Sık sık kötü konuğumla alay bile edip duruyordum. Onlar ağlamamı,  çöküntü içinde eve kapanmamı görmek istiyorlardı belki de...
Ben istedikleri profili çizmemiş, aksine yurdun dört bir yanında edebiyat, KÜLTÜR SANAT etkinlikleri gerçekleştirip, sayısız ödüllerle evime her dönüşümde; ailemin bana gururlu bakışlar uzattıklarına tanık olmuştum...
Yaşam enerjimi diri tuttum.

Hiç unutmam 43 yaşımda gazetede köşe yazarlığı teklif edilmişti bana.
Eve mutlu gelmiştim o gün. Oğlum 13 yaşında, kızım 20 yaşındaydı.
Mutluluğumu paylaşınca bana gülmüşlerdi. Üstelik de yaşımı yükseltip,
" 50 yaşından sonra yazsan ne olur, yazmasan ne olur,"  diyerekten de alay konuları olmuştum.
Onları duymadım.
Hatta şöyle dediğimi çok net anımsıyorum:
" Eğer birgün kitabım basılırsa, bu sözlerinizi kitabımın ÖNSÖZ sayfasına yazacağım!"
Ve ilk hikaye kitabım 2011 senesinde basıldı.
Önsözünde şöyle yazılıydı:
" 50 yaşından sonra yazsan ne olur yazmasan ne olur, diye kalemimi daha çok açmamı sağlayan aileme teşekkür ederim."
Ardından 2 roman daha yazdım. 2 gazete köşesinde yazmaya devam edip, körfezde okurlarımla buluşmaya devam ettim...

Sözün özüne geleyim, sizi fazla sıkmadan.
Ben 0-7 çocukluğum hariç, her yaşımı severek yaşıyorum.
Çünkü o yıllarımda beni yaşamboyu eksik bir sevgi yaşatacak babamı kaybetmiştim...
Bu nedenle acılı yıllarıma dönmek istemem...

Şimdi mi nasılım?
70 yaşıma daha 7 yıl var, onu çok şık ve güzel karşılama telâşlarındayım.

Emine Pişiren/ Kocaeli

Hiç yorum yok: