Merhaba Gönül Sayfama Hoşgeldiniz


Bu Blogda Ara

6 Nisan 2019 Cumartesi

MÜKEMMEL KADIN



Yazıma eklemiş olduğum görseli görünce çok etkilendim.
" Şu kadınla beyaz erkek, ne güzel yakışmış ve tamamlamışlar birbirlerini," diye sesli düşündüm.
Ve bu yazımı kaleme aldım.

İnsan yaşamı boyunca, sürekli diğer yarısını aramıştır. Kadın ve erkek yaşarken, "bu dünya masalının," en değerli rollerini üstlenmiş, muhteşem varlıklarıdır.
Latinlerin dediği gibi, " İnsan insanın kurdudur!" Söylemi keşke gerçek olmasaydı.
Dünya sahnesinde insanlar sevgi, barış ve anlayış içinde muhteşem bir masal yaşamış olacaklardı.

Evet, söz mükemmelden açılmışken, anlamlı bir hikaye ile sizi başbaşa bırakayım mı?

"...Vaktiyle çok yakışıklı, boylu poslu, varlıklı, popüler bir adam varmış. Ama yaşamı boyunca hiç evlenmemiş.
Evlenmeme sebebini de kimseye açıklamamış.
Adam doksan yaşında ölüm döşeğindeyken bir yakını sormuş:

"Yaşamın boyunca hiç evlenmedin; fakat nedenini de bize asla söylemedin. Artık ölüyorsun, en azından merakımızı  gider ne olur!"

Ölüm döşeğindeki yaşlı adam zorlukla nefes alıyormuş. Sadece bir iç geçirmiş.  Ama akrabası ısrar etmiş:

" Bak, bir sır varsa şimdi söyleyebilirsin. Çünkü birazdan göçmüş olacaksın. Sırrın açığa çıkmış bile olsa sana bir zararı olamaz," dedi.

Yaşlı adam derin bir iç geçirdi önce. Sonra soruyu cevapladı:

" Evet, bir sır var. Ben evliliğe karşı değilim ama mükemmel bir kadın arıyordum. Aradım, aradım, aradım… Ve tüm yaşamım kayıp gitti," dedi adam.
Soruyu soran;

"Fakat bu koca dünya üzerinde, milyonlarca insan var, onların yarısı kadın, bir tane mükemmel kadın bulamadın mı?" diye sordu bu defa.
Ölmek üzere olan adamın gözlerinden yaşlar aktı.

"Evet, bir tane buldum," dedi.

Soruyu soran tamamıyla şoka uğramıştı.

" O halde ne oldu? Niçin evlenmedin?" dedi.
Ve yaşlı adam cevap verdi:

"Fakat kadın da mükemmel bir koca arıyordu!"
...

Adem ve Havva' dan bu yana sürekli kadınlar suçlanıp dururlar.

" Bizi kandırmasaydınız, şimdi cennetteydik. Sizin yüzünüzden koyulduk!" Diye kadınlarımız şaka yoluyla da olsa içine taş koydukları kartoplarını karşı cinse atarlar.

Bir yandan da, " Cennet anaların ayakları altındadır!" Diye kadın olan analarını onurlandırırlar.

Bu ne yaman çelişkidir?
Mükemmel olan nedir biliyor musunuz?
Elinizde yarım elma varsa onun diğer yarısı karşı cinstedir. İki yarım elma nasıl ki, birleşince tam bir elma olur; işte kadın ve erkeğin en mükemmel hali de birbirini, diğerinde birleşerek tamamlamasıdır.

Yani, mükemmel sizsiniz!

Daima sevgiyle kalın.

Emine Pişiren/ Kocaeli

Hiç yorum yok: